در این مقاله به توضیح عکاسی تبلیغاتی، انواع مختلف و مزایای آن می پردازیم.

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی بر گرفتن عکس برای تبلیغات پر تاثیر تمرکز دارد. شرکت‌ها این تصاویر را با هدف خاصی می‌گیرند و منتشر می‌کنند، زیرا دارای عناصری هستند که مخاطب را به مشارکت تشویق می‌کنند. به عنوان مثال، یک برند لباس ممکن است خط زمستانی خود را با عکسی از یک خانواده که اجناس برجسته را پوشیده است، تبلیغ کند. این تصویر ممکن است خانواده را در حال نشستن دور یک شومینه و گذراندن زمان با کیفیت با هم به تصویر بکشد. این نوع تصویر احساسات شدیدی را برمی انگیزد و مصرف کنندگان ممکن است بخواهند با خرید خود اقلام لباس، حال و هوای دنج و خانوادگی را تکرار کنند.

مزایای عکاسی تبلیغاتی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ابزار بازاریابی، این مزایا را در نظر بگیرید.

معرفی یک برند

با یکپارچگی، عکس های تبلیغاتی می توانند به پرورش یک صدا و لحن به یاد ماندنی برای برند یک شرکت کمک کنند. مردم با سبک عکاسی سازمان بیشتر آشنا می شوند و ممکن است استفاده از عناصر و مضامین بصری ثابت را تشخیص دهند. این شناخت ممکن است منجر به افزایش شناخت برند در بین مشتریان شود که می تواند منجر به توسعه ابتکارات گسترش برند و آگاهی شود.

ارائه دسترسی به رسانه های اجتماعی

عکس‌های تبلیغاتی روی پلتفرم‌های دیجیتال پتانسیل تأثیرگذاری بر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را دارند. این نه تنها می تواند فروش را افزایش دهد، بلکه تصویری که در فضای مجازی پخش می شود می تواند توجه قابل توجهی را به شرکت و برند جلب کند.

ارائه پیام

عکاسی تبلیغاتی بسته به بافت تصویر و آنچه که نشان می دهد می تواند پیام خاصی را به مخاطب ارائه دهد. یک عکس با ترکیب بندی خوب می تواند ابزار قدرتمندی باشد، چه برای اعمال تصویر برند و چه برای انتقال ارزش های سازمان.

ترغیب مصرف کنندگان به خرید

یک عکس تبلیغاتی موفق می تواند مردم را برای خرید یک محصول ترغیب کند، زیرا تصویر آن را جذاب تر می کند. هنگامی که یک محصول می تواند به طور موثر یک سبک زندگی جذاب یا منفعت را بفروشد، ممکن است مصرف کنندگان احتمال بیشتری برای خرید داشته باشند تا بتوانند آنچه را که تصویر ارائه می دهد تجربه کنند.

مقرون به صرفه بودن برای بازاریابی

در حالی که هزینه اولیه خرید تجهیزات و نرم افزار مناسب می تواند پرهزینه باشد، گرفتن عکس ها به خودی خود فرآیندی نسبتاً ارزان است. هزینه آن بسیار کمتر از تبلیغات ویدیویی است و می تواند بسیار سریعتر از تبلیغات ویدیویی در اختیار مخاطبان قرار گیرد که انتشار آن به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد.

زمانی که بازاریابان از آن در کنار سایر ابزارهای تبلیغاتی مانند بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنند، عکاسی تبلیغاتی نیز می تواند مقرون به صرفه باشد. استفاده از عکس‌های جذاب و ثبت‌شده می‌تواند اجرای کمپین‌ها و انجام سایر کارهای تبلیغاتی را برای سایر افراد تیم بازاریابی آسان‌تر کند.

انواع عکاسی تبلیغاتی

سبک زندگی

عکاسی سبک زندگی بر به تصویر کشیدن تصویری از واقعیت تمرکز دارد که مصرف کنندگان آرزو دارند بتوانند خودشان را مجسم کنند. به عنوان مثال، شرکتی که لباس‌های التقاطی و کالاهای خانگی می‌فروشد، ممکن است از عکس زنی که لباس‌های این برند را در خانه‌ای خارق‌العاده و پر از کالاهای خانگی آن برند می‌پوشد، استفاده کند. سبک زندگی عجیب و غریبی که تصویر ارائه می دهد می تواند مصرف کنندگان را به خرید اقلام برند ترغیب کند.

مد

عکاسی مد تصاویری از افرادی را ارائه می دهد که لباس های برند را می پوشند و اغلب درگیر نوعی فعالیت جالب هستند، مانند رقصیدن در یک بار یا بازی در برف. بسیاری از این عکس‌ها روی تأثیر احساسی بر روی مخاطب از طریق انتخاب مد برند تمرکز دارند. افرادی که به لباس‌ها پاسخ مثبت می‌دهند، احتمالاً آن‌ها را خریداری می‌کنند.

زیبایی

هدف عکاسی زیبایی این است که مردم را متقاعد کند که خرید محصول برجسته آنها را جذاب تر می کند یا مشکل خاصی را حل می کند. این تصاویر اغلب از مدل های معمولی جذاب استفاده می کنند و آنها را در موقعیت های پر زرق و برق نشان می دهند که بهترین ویژگی های آنها را برجسته می کند. این نوع عکس همچنین ممکن است مدلی داشته باشد که محصول زیبایی را به‌طور فریبنده‌ای نگه داشته باشد، حتی اگر از آن در تصویر استفاده نمی‌کند.

غذا

کسب و کارهای مواد غذایی اغلب به عکاسی تبلیغاتی برای ارائه تصاویر غذای وسوسه انگیز متکی هستند. با جذاب کردن غذاها، این برند امیدوار است مشتریان بخواهند خودشان غذا را امتحان کنند. یک همبرگر عالی در تبلیغات فست فود به ندرت شبیه محصول واقعی است که به دست مشتری می رسد.

معماری

عکاسی معماری بر عکاسی از خانه ها از بهترین زوایای آنها تمرکز دارد. برخی از این عکس‌ها از لنزهای متفاوتی استفاده می‌کنند تا اتاق را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهند، یا ممکن است از یک خانه در طول فصل خاصی عکس بگیرند تا زیبایی‌شناسی خاصی ایجاد کنند.

شرکت‌ها معمولاً طراحان داخلی را استخدام می‌کنند تا اتاق‌ها را در این عکس‌ها مدل‌سازی کنند و به ایجاد زیبایی‌شناسی جذابی کمک کنند که بینندگان ممکن است بخواهند برای خود داشته باشند. این به افراد کمک می کند تا خود را در خانه تصور کنند.

محیطی

یک عکاس می تواند یک عکس تبلیغاتی بگیرد که افراد را در محیطی زیبا یا غیرعادی به تصویر می کشد. این عکس‌ها می‌توانند افرادی را نشان دهند که از یک محصول یا خدمات استفاده می‌کنند یا از آن سود می‌برند، در حالی که داستانی را بیان می‌کنند یا پیام اصلی یک برند را منتقل می‌کنند.

تفاوت بین عکاسی تجاری و تبلیغاتی

در مقایسه با عکاسی تبلیغاتی، عکاسی تجاری معمولا کمتر و واقعی تر است. کمتر به ایجاد یک داستان متکی است و بیشتر بر روی خود محصول تمرکز می کند. این نوع عکاسی شبیه عکس استوکی است که هنگام جستجوی یک مورد خاص به صورت آنلاین مشاهده می کنید. هدف این نوع عکاسی ثبت تصویری از محصول در جذاب‌ترین شکل آن، اغلب با قرار دادن آن در یک محیط طبیعی و زمینه‌ای است که منطقی به نظر می‌رسد. این می تواند با ارائه تصویری از نحوه بهره مندی آنها از محصول، مصرف کنندگان را مجذوب خود کند. از طرف دیگر، عکاسی تبلیغاتی تلاش می‌کند تا روایتی را به تصویر بکشد که آیتم نشان‌دهنده آن است. در حالی که هدف هنوز فروش یک محصول یا خدمات است، یک عکس تبلیغاتی بیشتر از عناصر مفهومی و هنری استفاده می کند و تلاش می کند تا محصول یا خدمات را جذاب تر کند. عکاسان تبلیغاتی موضوعات عکس های خود را در زمینه های مجلل قرار می دهند تا پیشنهادات برند را از رقبا متمایز کنند.

ما را در اینستاگرام دیدما دنبال کنید

تیزرهای تبلیغاتی چگونه باعث جذب مخاطب می شوند؟

9 دلیل مهم نیاز ساخت مستند صنعتی برای شرکت‌ها و کارخانجات

دیدگـاه