درباره‌ی آژانس‌های تبلیغاتی و خدماتی که می‌توانند به کسب و کار شما ارائه دهند بیشتر بدانید.

آژانس های تبلیغاتی در دهه 1800 به عنوان واسطه بین مشاغلی که می خواستند فضای تبلیغاتی بخرند و روزنامه های زیادی که فضای تبلیغاتی برای فروش داشتند شروع به کار کردند. البته از آن زمان تاکنون تبلیغات تغییر کرده است.

اول، رادیو و تلویزیون برای تسخیر تبلیغات وجود داشت. سپس، در قرن بیست و یکم، اینترنت زندگی ما را تسخیر کرد و با خود تبلیغات آنلاین آورد. خیلی زود تبلیغات موبایلی در صحنه ظاهر شد، زیرا درصد زیادی از جمعیت جهان چندین بار در روز از تلفن های هوشمند استفاده می کنند.

در کنار این تغییرات، آژانس های تبلیغاتی تکامل یافته اند و اکنون متفاوت از گذشته عمل می کنند. این راهنما اصول اولیه آژانس های تبلیغاتی، از جمله انواع مختلف و همچنین خدمات ارائه شده توسط این مشاغل را پوشش می دهد.

بیایید با یک تعریف شروع کنیم.

تعریف آژانس های تبلیغاتی

نقش آژانس‌های تبلیغاتی ایجاد و مدیریت تبلیغات و سایر عناصر کمپین بازاریابی برای مشتریان از جمله سایر مشاغل، شرکت‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و سازمان‌های دولتی است. یک آژانس تبلیغاتی همچنین ابتکارات برندسازی و بازاریابی مشتریان را برای افزایش فروش محصولات و خدمات خود مدیریت می کند.

با وجود تمام گزینه‌های تبلیغاتی امروزی، این امر می‌تواند شامل همه چیز باشد، از تطبیق فضای تبلیغاتی گرفته تا خریداران تبلیغات، طراحی و طرح‌بندی تبلیغات چاپی، دیجیتالی و ویدیویی و تکمیل کمپین‌های بازاریابی.

چه نوع آژانس های تبلیغاتی وجود دارد؟

آژانس‌های تبلیغاتی از نظر اندازه متفاوت هستند و می‌توانند در رسانه‌های مختلف کار کنند و همچنین می‌توانند انواع مختلفی از مشتریان را مدیریت کنند یا بر روی آنها تمرکز کنند. در اینجا چند نوع اصلی آورده شده است.

1. آژانس تبلیغاتی تمام سرویس

یک آژانس تمام سرویس همه کارها را انجام می دهد. این آژانس ها طیف گسترده ای از خدمات را از تبلیغات سنتی گرفته تا دیجیتال ارائه می دهند. آژانس تمام سرویس، خدمات مدیریت کمپین، تبلیغات تلویزیونی، مدیریت رسانه های اجتماعی، ایجاد محتوا، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی، برنامه ریزی استراتژیک و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را ارائه می دهد.

2. آژانس تبلیغاتی دیجیتال(دیجیتال مارکتینگ)

یک آژانس تبلیغاتی دیجیتال در همه ابعاد اینترنتی و دیجیتال تخصص دارد. این آژانس ها اغلب خدمات مدیریت رسانه های اجتماعی، سئو، طراحی وب، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی محتوا را ارائه می دهند.

3. آژانس تبلیغاتی سنتی

یک آژانس تبلیغاتی سنتی بر روش های تبلیغاتی مانند چاپ، تلویزیون و رادیو تمرکز دارد.

4. آژانس تبلیغاتی رسانه های اجتماعی

این نوع آژانس بر ایجاد محتوای آنلاین برای کانال های مختلف، از جمله محتوای وبلاگ نوشته شده، پست های توییتر و فیس بوک، و ویدیوهای یوتیوب و تیک تاک تمرکز می کند. گاهی اوقات، آژانس های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی با اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی که هزاران دنبال کننده دارند برای کمک به ارتقای محصولات و خدمات مشتریان شریک می شوند.


5. آژانس تبلیغاتی روابط عمومی

شرکت های روابط عمومی برای تقویت و کنترل درک عمومی از یک کسب و کار و پرسنل آن کار می کنند. کسب‌وکارها و مدیران عامل در سطح سازمانی اغلب از شرکت‌های روابط عمومی استفاده می‌کنند که تمرکزشان بر معرفی آنها در رسانه‌ها، وب‌سایت‌های تجاری و غیره است.

6. آژانس خرید رسانه

این نوع آژانس تبلیغاتی بر برنامه‌ریزی و خرید رسانه تمرکز می‌کند و ممکن است خدماتی را که ارائه می‌کنند به یک کانال خاص سفارشی کند. آنها یک مهلت تعیین می کنند، یک محدودیت هزینه پیشنهادی را ارائه می دهند و بازارهایی را برای دستیابی به مخاطبان مورد نظر انتخاب می کنند.

آژانس تبلیغاتی چه کاری انجام می دهد؟

کسب و کارها و شرکت‌های تبلیغاتی برای برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی با یکدیگر همکاری می کنند. آژانس های تبلیغاتی ممکن است مسئول بازاریابی، برندسازی و تبلیغات فروش نیز باشند.
اغلب، آژانس‌های تبلیغاتی بخش‌های مختلفی برای رسیدگی به بخش‌های جداگانه فرآیند تبلیغات دارند، از جمله:

• برنامه ریزی حسابداری: به بخش خدمات خلاق در ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی کمک می کند. این تیم اطلاعاتی در مورد نیازهای مشتریان، بازارها، اهداف و روش های بازاریابی قبلی جمع آوری می کند.

• برنامه ریزی و خرید رسانه ای: موثرترین رسانه ها را برای هر کمپین تبلیغاتی تحقیق می کند.

• خدمات خلاقانه: این تیم متشکل از طراحان گرافیک، هنرمندان تجسمی و کپی‌رایترها، بر اساس نیاز مشتری و پارامترهای جذب مخاطب هدف دست به طراحی و خلق اثر می‌کنند.

• خدمات مشتری: به عنوان واسطه ای برای مشتریان و دپارتمان های آژانس تبلیغاتی مربوطه عمل می کند تا اطمینان حاصل شود که اهداف و نیازهای مشتری کاملاً درک و برآورده شده است.

آژانس تبلیغاتی

این بخش ها برای ارائه خدمات زیر برای مشتریان آژانس همکاری می کنند:

1. کمپین های تبلیغاتی

هنگامی که مشتری تصمیم می‌گیرد یک محصول را بروزرسانی کند یا محصول جدیدی را ارائه کند و نیاز به طراحی و اجرای کمپین دارد آژانس تبلیغاتی با ارائه خدمات از صفر تا 100 در کنار مشتری است. برخی از مشتریان ممکن است درخواست هایی را به چندین آژانس ارسال کنند و آنها را برای کسب و کار رقابت کنند. این به عنوان درخواست پیشنهاد (RFP) شناخته می شود.

سپس بر عهده آژانس یا آژانس های تبلیغاتی است که ایده های تبلیغاتی مختلف را توسعه دهند و به مشتری ارائه دهند. سپس مشتری تصمیم می‌گیرد که در یک کمپین جدید کدام یک با چیزی که به دنبال آن هستند مطابقت دارد.

آژانس های تبلیغاتی اغلب، به این ترتیب مشتریان جدید را جذب می کنند. برای دیگران، نحوه نگهداری مشتریان فعلی خود است. پس از انتخاب مشتری، کار واقعی بر روی کمپین تبلیغاتی آغاز می شود و نتیجه نهایی ممکن است حتی شبیه طرح اصلی نباشد.

2. تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده

آژانس های تبلیغاتی به طور معمول تحقیقات بازار را انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات قابل تحویل آنها برای بازار هدف مشتری خود جذاب است.

در روزهای اولیه تحقیقات بازار، این امر عمدتاً شامل نظرسنجی از عموم مردم و همچنین کاربران محصول و خدمات بود. برخی از نظرسنجی ها به همین سادگی است که از افراد تصادفی در خیابان بپرسید که آیا مجله خاصی را می خوانند و آیا به یاد دارند که یک تبلیغ خاص را در آن دیده اند یا خیر.

نظرسنجی هنوز یک ابزار موثر برای انجام تحقیقات بازار است. و در حالی که برخی از نظرسنجی ها هنوز از طریق تلفن و حضوری انجام می شود، نرم افزار نظرسنجی این فرآیند را ساده تر و حتی موثرتر کرده است.

در چند دهه اخیر، تکنیک های مورد استفاده برای تحقیقات بازار هر چند سال یکبار تکامل یافته است. اینترنت و تجزیه و تحلیل وب امکان دانستن بیشتر در مورد مصرف کنندگان را فراهم کرده است. آژانس های تبلیغاتی می توانند در عرض چند روز یا حتی چند ساعت تعیین کنند که کدام یک از طراحی های تبلیغاتی از طریق تست A/B بهتر تبدیل می شود.

جدیدترین فناوری‌هایی که به بینش‌ها و قابلیت‌های جدید تحقیقات بازار کمک می‌کنند، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین هستند. با استفاده از داده‌های موجود، آژانس‌های تبلیغاتی می‌توانند مشتریان را در زمان واقعی تقسیم‌بندی کنند، مشخص کنند کدام آگهی‌ها شانس بیشتری برای تبدیل دارند و آنها را برای کاربر شخصی‌سازی کنند.

3. طراحی تبلیغات

بخش خلاق قلب یک آژانس تبلیغاتی است،آنها از تحقیقات بازار برای طراحی تبلیغاتی استفاده می کنند که توجه مصرف کننده را جلب می کند و محصولات مشتریان را در بازار متمایز می کند.

کپی رایترها هنوز هم باید متن واضح و مختصر بنویسند که محصول یا خدماتی را بفروشد، اما راه‌های فروش و راه‌های بیشتری برای انجام این کار نسبت به قبل وجود دارد. نویسندگان با مدیران هنری، مدیران خلاق، هنرمندان، طراحان وب، طراحان گرافیک، فیلمبرداران و غیره کار می کنند.

تیم های هنر و طراحی گرافیک مفاهیم بصری را یا با دست یا با استفاده از نرم افزارهای طراحی گرافیکی که تبدیل به تبلیغات چاپی و دیجیتال می شوند، ایجاد می کنند. آنها همچنین ممکن است مسئول تلاش‌های برندسازی یا تغییر نام تجاری (طراحی لوگو، تایپوگرافی و پالت‌های رنگی) باشند.

طراحان وب یکی از جدیدترین موارد اضافه شده به آژانس های تبلیغاتی هستند. آنها مسئول تبدیل طرح های گرافیکی به تجربیات آنلاین تعاملی برای کاربران هستند.


4. استراتژی های عرضه را مدیریت کنید

برای اطمینان از موفقیت یک محصول یا خدمات، استقرار آن باید طوری برنامه ریزی شود که بیشترین تأثیر را بر مصرف کنندگان داشته باشد. این هدف یک استراتژی رونمایی است که از تجربه یک آژانس تبلیغاتی و تحقیقات بازار برای خرید فضای تبلیغات سنتی و دیجیتالی استفاده می‌کند که به بازار هدف محصول یا خدمات می‌رسد.

تبلیغات سنتی مانند تبلیغات چاپی و بیلبوردها هنوز جایگاه خود را دارند، اما درآمد تبلیغات دیجیتال 65٪ از کل درآمد تبلیغات در سال 2021 را تشکیل می دهد و انتظار می رود تا سال 2025 به بیش از 70٪ افزایش یابد. این امر باعث می شود که استراتژی تبلیغات دیجیتال بخش اصلی هر استراتژی عرضه شود.

آژانس‌های تبلیغاتی اغلب دارای کارشناسانی در زمینه کارکنانی هستند که حوزه‌هایی از جمله تجزیه و تحلیل وب، جستجوگرها و تحقیقات کلمات کلیدی و بازارهای تبلیغات آنلاین را پوشش می‌دهند تا از بازگشت سرمایه قوی اطمینان حاصل کنند. تجزیه و تحلیل وب به آژانس ها این امکان را می دهد که اثربخشی یک استراتژی عرضه را در زمان واقعی اندازه گیری کرده و در صورت نیاز تنظیم کنند.

منبع: سایت capterra

آژانس تبلیغاتی


دیدگـاه