عکاسی صنعتی نوعی عکاسی است که برای گرفتن عکس از تجهیزات صنعتی، کارگران، فرآیندها و ماشین آلات استفاده می شود. از این نوع عکاسی می توان برای اهداف مختلفی از جمله تبلیغات و بازاریابی استفاده کرد.

در این مقاله سریع به چیستی عکاسی صنعتی، انواع عکس های صنعتی قابل ثبت در این ژانر و راهنمایی هایی در مورد نیاز شرکت های صنعتی پاسخ خواهیم داد!

عکاس صنعتی

عکاس صنعتی حرفه ای است در عکاسی که از تجهیزات صنعتی، کارگران و ماشین آلات تخصص دارد. این نوع عکاس اغلب با مشاغل و سازمان هایی کار می کند که نیاز به مستندسازی عملیات خود دارند. از عکاسی صنعتی می توان برای اهداف مختلفی از جمله تبلیغات، بازاریابی و مستندسازی فرآیند استفاده کرد.

عکاسی صنعتی
عکاسی صنعتی

آیا عکاسی تجاری و صنعتی یکسان است؟

بله و خیر، عکاسی تجاری و عکاسی صنعتی شبیه هم هستند. عکاسی صنعتی زیرشاخه ای است که در دسته بزرگتر عکاسی تجاری قرار می گیرد.

عکاسی تجاری نوعی عکاسی است که برای ثبت تصاویر محصولات یا خدمات برای مقاصد تجاری استفاده می شود.

از طرف دیگر عکاسی صنعتی نوعی عکاسی است که برای ثبت تصاویر تجهیزات صنعتی، کارگران و ماشین آلات استفاده می شود. بنابراین به نوعی یکسان است، اما می تواند در همان زمان واقعاً متفاوت باشد

چه شرکت هایی به عکاسی صنعتی نیاز دارند؟

شرکت هایی که به خدمات عکاسی صنعتی نیاز دارند می توانند متفاوت باشند، اما برخی از نمونه ها شامل تولید کنندگان، توزیع کنندگان و ارائه دهندگان خدمات می شود. این شرکت ها اغلب از عکاسی صنعتی برای اهداف مختلفی از جمله تبلیغات، بازاریابی و مستندات محصول استفاده می کنند.

کسب و کارهای بزرگ اغلب از عکاسی صنعتی برای به نمایش گذاشتن توانایی های خود استفاده می کنند. مهمتر از آن، انتقال داستان خود به مشتریان بالقوه برای آنها حیاتی است. از آنجا که به مشتریان اجازه می دهد با شرکت های خود ارتباط برقرار کنند، اکثریت قریب به اتفاق عکاسی صنعتی بر جنبه انسانی تولید تمرکز دارد.

کسب و کارها چگونه از عکاسی صنعتی استفاده می کنند؟

کسب و کارها می توانند از عکاسی صنعتی برای اهداف مختلفی از جمله تبلیغات، بازاریابی و مستندسازی محصول استفاده کنند. علاوه بر این، از عکاسی صنعتی می توان برای ثبت تصاویر تجهیزات صنعتی، محصولات و ماشین آلات استفاده کرد.

بیشتر درخواست هایی که از مشتریان می بینیم برای بازاریابی است. ما مشتریان زیادی داریم که به عکس های صنعتی عالی برای وب سایت های خود نیاز دارند. اما این تازه شروع است، زیرا تقریباً هر نوع رسانه ای نیاز به عکاسی دارد.

چرا عکاسی صنعتی مهم است؟

عکاسی صنعتی مهم است زیرا می تواند تنها راه موثر برای انتقال ایده های پیچیده به مشتریان باشد. تصاویر واقعاً می توانند بر ویژگی ها و مزایای شرکت شما تمرکز کنند. می تواند مزیت های رقابتی شما را برجسته کند. این می تواند نشان دهد که سازمان شما یک شهروند شرکتی خوب است.

درک ایده ها از طریق عکس آسان تر از هر شکل دیگری از رسانه است.

چرا عکاسی صنعتی مهم است؟

انواع مختلف عکاسی صنعتی چیست؟

انواع مختلفی از عکاسی صنعتی وجود دارد، از جمله عکاسی محصول، عکاسی ماشین آلات و عکاسی فرآیند. عکاسی محصول برای ثبت تصاویر محصولات استفاده می شود. از عکاسی ماشینی برای ثبت تصاویر تجهیزات و ماشین آلات صنعتی استفاده می شود. عکاسی فرآیندی برای ثبت تصاویر فرآیندهای صنعتی استفاده می شود.

آیا عکاسی حرفه ای برای مشتریان صنعتی مهم است؟

وقتی صحبت از عکاسی صنعتی می شود، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا ارزش استخدام یک عکاس حرفه ای را دارد یا خیر. از این گذشته، آیا کسی با یک دوربین خوب نمی توانست فقط عکس بگیرد؟

در حالی که درست است که دوربین‌های مدرن نسبتاً کاربرپسند هستند، اما عکاسی خوب بسیار بیشتر از اشاره کردن و کلیک کردن ساده است.

یک عکاس حرفه ای این تجربه و تخصص را دارد که بتواند بهترین تصاویر ممکن را از محصولات یا امکانات شما ثبت کند. آنها می دانند که چگونه از نور و ترکیب بندی برای ایجاد عکس های چشم نواز استفاده کنند که تأثیر بسیار خوبی بر مشتریان بالقوه بگذارد.

علاوه بر این، یک عکاس حرفه ای می تواند سطح بالاتری از خدمات مشتری را ارائه دهد و با شما کار کند تا اطمینان حاصل کند که از محصول نهایی راضی هستید. بنابراین اگر به دنبال عکاسی صنعتی با کیفیت بالا هستید، قطعاً ارزش استخدام یک متخصص را دارد.

5 نکته برای گرفتن عکس های بهتر در یک صنعت

در اینجا پنج نکته شگفت انگیز برای عکس های عکاسی صنعتی شما آورده شده است.

تحت تاثیر قرار دادن با جلوه های نور

عکس های صنعتی فرصت های زیادی را ارائه می دهند که نور یکی از آنهاست. آیا می خواهید فلز درخشان قرمز شرکت خود را به مشتریان خود نشان دهید؟ به دنبال آن برو! شما باید آماده باشید که طیف وسیعی از موقعیت های نور را درک کنید.

مناظر را فراموش نکنید

اندازه شرکت، امکاناتی که دارید و سختی کار پشت آن را به مشتریان خود نشان دهید. به یاد داشته باشید که این نوع عکاسی می تواند مخاطبان زیادی را به سمت محصولات و امکانات شما جذب کند.

جزئیات کوچک بسیار مهم هستند

شما نمی توانید جزئیات کوچک را فراموش کنید! تمرکز بر روی تصویر بزرگ و همچنین روی چیزهای کوچک بسیار مهم است. آن ویژگی‌های منحصربه‌فرد را بیابید: یک فلز کهنه، چیزی با چشمک‌های رنگی یا تجهیزات محافظ قدیمی. تصاویر شرکت شما باید یک یا چند داستان برای گفتن داشته باشند.

فرآیند تولید را ضبط کنید

زمان آن فرا رسیده است که تأسیسات تولیدی و فرآیند تولید را در عمل تسخیر کنیم، که به معنای دستگیری افرادی است که شرکت را زنده می کنند! بسیار مهم است که در صورت نزدیک شدن به کارگران، پوشیدن لباس محافظ مناسب را فراموش نکنید. اگر در مورد اینکه آیا می توانید عکس بگیرید یا نه شک دارید، فقط بپرسید.

از Aerial Takes استفاده کنید

به مردم دنیایی را نشان دهید که هرگز ندیده اند. چگونه؟ با عکس های هوایی! شما می توانید از یک نقطه مرتفع از کل ساختمان صنعتی عکس بگیرید. این نوع عکس ها به شما این امکان را می دهند که خیلی بیشتر از تصاویر صنعتی سنتی ثبت کنید. شما قادر خواهید بود یک داستان منحصر به فرد و متفاوت در مورد این شرکت بگویید.

نتیجه‌گیری

عکاسی صنعتی نوعی عکاسی است که برای گرفتن عکس از تجهیزات، محصولات و ماشین آلات صنعتی استفاده می شود.

از تصاویر صنعتی می توان برای اهداف مختلفی از جمله تبلیغات، بازاریابی و مستندسازی فرآیندهای تولید استفاده کرد. علاوه بر این، عکاسی صنعتی می تواند به کسب و کارها کمک کند تا محصولات و خدمات خود را ارتقا دهند. اگر به یک عکاس صنعتی نیاز دارید، حتماً یک حرفه ای را استخدام کنید که تجربه و تخصص داشته باشد تا عکس هایی با کیفیت بالا به شما ارائه دهد.

امیدواریم این معرفی سریع عکاسی صنعتی برای شما مفید بوده باشد. اگر سوالی دارید یا می خواهید در مورد خدمات ما بیشتر بدانید، لطفا با ما تماس بگیرید.

تیزرهای تبلیغاتی چگونه باعث جذب مخاطب می شوند؟

9 دلیل مهم نیاز ساخت مستند صنعتی برای شرکت‌ها و کارخانجات

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

لینکدین آژانس تبلیغاتی دیدما

دیدگـاه